tisdag 27 mars 2012

THG - Tycke och Åsikter


Jag slår mig ned bredvid Hannah i biosalongen, och ser på henne i samförstånd - jag kan inte riktigt ta in att jag efter all väntan ska få se Hungerspelen.
Så börjar filmen och Jennifer Lawrence, som spelar Katniss, intar scenen.

Mina förväntningar inför filmen var någorlunda höga, med tanke på att de tre böckerna är så otroligt detaljerade visste jag inte riktigt vad man kunde räkna med. Men oj, filmen slog allt!
Skådespelarna gestaltar sina karaktärer så grymt bra, och lever sig verkligen in i rollerna - jag är också imponerad över att de lyckats förhålla sig så bra till boken, skapat miljön precis så som jag föreställt mig. 
På det hela taget är jag milt sagt tagen av filmen, och jag kan inte vänta tills Catching Fire och Mocking Jay kommer ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar