tisdag 15 maj 2012

Day 3/4


Your favorite series and your favorite book of your favorite series?


Det finns många otroligt fina, och bra serier - men Hungerspelen slår nog allt!
I övrigt har ju alltid Harry Potter-serien varit en stor favorit, Twilight och Sommaren jag blev vacker -trilogin måste också räknas in. (Fallen Ängel och Frost-trilogin också).
Min favoritbok bland mina favoritserier är, bland ovanstående:

- Hungerspelen: Jag skulle väldigt gärna vilja säga alla tre, dock tycker jag nog att första boken - The Hunger Games - ligger ett snäpp högre upp än de övriga.
- Harry Potter: De vises sten (första boken), Flammande Bägaren (fjärde boken) och Dödsrelikerna (sjunde boken).
- Twilight: Första (Twilight) och sista (Breaking Dawn) böckerna.
- Sommaren jag blev vacker: Svårt att peka ut "den bästa" bland de tre böckerna i trilogin, möjligtvis sista boken i sådana fall.
- Fallen Ängel: Första boken, med samma titel som serien.
- Frost: Alla tre böckerna är, enligt min åsikt, lika bra!

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar